Mittwoch, 3. Oktober 2018

Hans Anselm Big Band - Jazzkeller 69 im AUFSTURZ

 
Hans Anselm Big Band - Jazzkeller 69 im AUFSTURZ -- Saxophone/Holzbläser: Albrecht Ernst - as, ss, fl // Olga Amelchenko - as,fl // Anna Tsombanis - ts, cl // Musina Ebobissé - ts, ss // Leonie Freudenberger - bars, bcl -- Trompeten: Max Fleischhack - tp,flh // Alexander Gibson - tp,flh // Laurin Köller - tp,flh // Jan Rolle - tp,flh -- Posaunen: Jan Landowski - tb // Laurits Qwist Bilen - tb // Gregor Littke - tb // Chris Lüers - tb -- Rhythmusgruppe: Benedikt Schnitzler - g // Anna Wohlfarth - p // Arne Imig - eb // Leon Griese - dr -- Kompositionen: Anna Wohlfarth // Benedikt Schnitzler // Anna Tsombanis  

Musina Ebobissé - ts, ss

Anna Tsombanis - ts, cl

Jan Landowski - tb

Saxophone/Holzbläser: u.a. Albrecht Ernst - as, ss, fl // Olga Amelchenko - as,fl // Leonie Freudenberger - bars, bcl

Posaunen: (not in order) Jan Landowski - tb // Laurits Qwist Bilen - tb // Gregor Littke - tb // Chris Lüers - tb

Anna Wohlfarth - p, comp


Anna Wohlfarth - p, comp

Trompeten: (not in order) Max Fleischhack - tp,flh // Alexander Gibson - tp,flh // Laurin Köller - tp,flh // Jan Rolle - tp,flh

Jan Landowski - tb

Anna Tsombanis - ts, cl

Anna Wohlfarth - p, comp

Alexander Gibson - tp,flh, Maximilian Fleischhack - tp,flh

Hans Anselm Big Band
Trompeten:
Max Fleischhack - tp,flh // Alexander Gibson - tp,flh // Laurin Köller - tp,flh // Jan Rolle - tp,flh
Posaunen:
Jan Landowski - tb // Laurits Qwist Bilen - tb // Gregor Littke - tb // Chris Lüers - tb
Rhythmusgruppe:
Benedikt Schnitzler - g // Anna Wohlfarth - p // Arne Imig - eb // Leon Griese - dr
Kompositionen:
Anna Wohlfarth // Benedikt Schnitzler // Anna Tsombanis

Jazzkeller 69 im AUFSTURZ
Freitag, 28. September 2018

Dienstag, 2. Oktober 2018

„Erdogan not welcome“ Demo in Berlin












„Erdogan not welcome“ - Demo in Berlin
Die Demonstration richtet sich gegen die Politik des türkischen Staatspräsidenten  Recep Tayyip Erdoğan. 28.09.2018 Potsdamer Platz

Montag, 1. Oktober 2018

C/O Berlin - EMOP - Back to the Future + Nicholas Nixon


Helena Petersen (DE) - Cinis (Pompeji) - 2014-2018

Stephen Thompson (GB) - Volume 1 Tafeln 1-157 - Christy Collection of Prehistoric Antiquities and Ethnography - 1872

Thomas Mailaender (FR) - Ochsenhaut bedruckt - 2016

Gwenneth Boelens (NL) - Exposure Piece (Sensitizing) - 2010

Gwenneth Boelens (NL) - Exposure Piece (Sensitizing) - 2010

Nicolai Howalt (DK) - Medical object, Finsen Medical Light Institute - Lupus Patient #4, #11, #14 - Medical Object 1, 2, 8 - 2014

Nicolai Howalt (DK) - Lichttherapeuthische Behandlung am Finsen Institut - General (whole body) phototherapy Finsen Medical Light Institute, 1920-1930

Nicolai Howalt (DK) - Wavelength aus der Serie Light Break (240 Pieces) - 2014 - 2017

Sylvia Ballhause (DE) - The Strindberg Gold Sample - 2011

Nicholas Nixon - Life Work - The Brown Sisters - 1975 bis 2017

 Nicholas Nixon - Life Work - The Brown Sisters - 2016 + 2017

Nicholas Nixon - Life Work - The Brown Sisters - 1975 + 1976

Nicholas Nixon - Life Work - Selbstportraits

C/O Berlin Foundation . Amerika Haus . EMOP Opening Days 2018 - Exhibitions
EMOP – European Month of Photography Berlin
Freitag, 28.09.2018

29/09/18 bis 02/12/18
Back to the Future
The 19th Century in the 21st Century

29/09/18 bis 02/12/18
Nicholas Nixon
Life Work

C/O Berlin Foundation . Amerika Haus . Hardenbergstraße 22–24 . 10623 Berlin

Sonntag, 30. September 2018

Lee Bul: Crash - Gropius Bau

Civitas Solis II 2014 - Lee Bul Installation view of Civitas Solis II, 2014

Civitas Solis II 2014 - Lee Bul Installation view of Civitas Solis II, 2014

Untitled (Cravings Black) 2011 - Rekonstruktion aus 1988

Cyborg W1, W2, W3, W4 - 1998 - materials metal, silicone, resin, chains, crystal beads, and organic matter, Lee Bul’s cyborgs, monsters

Monster Black - 2011, Monster Pink - 2011 - Rekonstruktion aus 1998

Monster Black - 2011, im Hintergrund: Sargasso - 1998 - 11 Unikate

Heaven and Earth - 2007 - Fiber glass, plaster, tiles, plastic, steel, ink, plywood, mortar

Heaven and Earth - 2007 - Fiber glass, plaster, tiles, plastic, steel, ink, plywood, mortar

After Bruno Taut (Devotion to Drift) 2013 - Crystal, glass & acrylic beads on stainless steel armature, aluminium & copper mesh, PVC, steel & aluminium chains

Lee Bul (mit Microphone) koreanische Künstlerin, beantwortet Fragen in der Pressekonferenz - Berliner Festspiele - Gropius Bau: Lee Bul: Crash

Mon Grand Récit: Weep Into Stones - Fables Like Snow - Our Few Evil Days - 2005

Via Negativa II - 2014 - The mirrored surfaces inside the maze-like Via Negativa II (2014) create the disorientating impression of ‘endless fictional paths’ whilst reflecting back our bodies in fragmented form. (Source: Southbank Centre)

Excavation - 2007
 
Via Negativa II - 2014 - The mirrored surfaces inside the maze-like Via Negativa II (2014) create the disorientating impression of ‘endless fictional paths’ whilst reflecting back our bodies in fragmented form. (Source: Southbank Centre)

Thaw (Takaki Masao) 2007
Titan - 2013 - im Hintergrund "Willing To Be Vulnerable" - Willing To Be Vulnerable – Metalized Balloon (2015–16) is a colossal, 17-metre long sculpture that resembles a Hindenburg airship, or Zeppelin. (Source: Southbank Centre)

Lee Bul: Crash 
Pressevorbesichtigung 28.09.2018

29. September 2018 - 13. Januar 2019
Gropius Bau, Niederkirchnerstraße 7, 10963 Berlin