Montag, 1. Oktober 2018

C/O Berlin - EMOP - Back to the Future + Nicholas Nixon


Helena Petersen (DE) - Cinis (Pompeji) - 2014-2018

Stephen Thompson (GB) - Volume 1 Tafeln 1-157 - Christy Collection of Prehistoric Antiquities and Ethnography - 1872

Thomas Mailaender (FR) - Ochsenhaut bedruckt - 2016

Gwenneth Boelens (NL) - Exposure Piece (Sensitizing) - 2010

Gwenneth Boelens (NL) - Exposure Piece (Sensitizing) - 2010

Nicolai Howalt (DK) - Medical object, Finsen Medical Light Institute - Lupus Patient #4, #11, #14 - Medical Object 1, 2, 8 - 2014

Nicolai Howalt (DK) - Lichttherapeuthische Behandlung am Finsen Institut - General (whole body) phototherapy Finsen Medical Light Institute, 1920-1930

Nicolai Howalt (DK) - Wavelength aus der Serie Light Break (240 Pieces) - 2014 - 2017

Sylvia Ballhause (DE) - The Strindberg Gold Sample - 2011

Nicholas Nixon - Life Work - The Brown Sisters - 1975 bis 2017

 Nicholas Nixon - Life Work - The Brown Sisters - 2016 + 2017

Nicholas Nixon - Life Work - The Brown Sisters - 1975 + 1976

Nicholas Nixon - Life Work - Selbstportraits

C/O Berlin Foundation . Amerika Haus . EMOP Opening Days 2018 - Exhibitions
EMOP – European Month of Photography Berlin
Freitag, 28.09.2018

29/09/18 bis 02/12/18
Back to the Future
The 19th Century in the 21st Century

29/09/18 bis 02/12/18
Nicholas Nixon
Life Work

C/O Berlin Foundation . Amerika Haus . Hardenbergstraße 22–24 . 10623 Berlin

Sonntag, 30. September 2018

Lee Bul: Crash - Gropius Bau

Civitas Solis II 2014 - Lee Bul Installation view of Civitas Solis II, 2014

Civitas Solis II 2014 - Lee Bul Installation view of Civitas Solis II, 2014

Untitled (Cravings Black) 2011 - Rekonstruktion aus 1988

Cyborg W1, W2, W3, W4 - 1998 - materials metal, silicone, resin, chains, crystal beads, and organic matter, Lee Bul’s cyborgs, monsters

Monster Black - 2011, Monster Pink - 2011 - Rekonstruktion aus 1998

Monster Black - 2011, im Hintergrund: Sargasso - 1998 - 11 Unikate

Heaven and Earth - 2007 - Fiber glass, plaster, tiles, plastic, steel, ink, plywood, mortar

Heaven and Earth - 2007 - Fiber glass, plaster, tiles, plastic, steel, ink, plywood, mortar

After Bruno Taut (Devotion to Drift) 2013 - Crystal, glass & acrylic beads on stainless steel armature, aluminium & copper mesh, PVC, steel & aluminium chains

Lee Bul (mit Microphone) koreanische Künstlerin, beantwortet Fragen in der Pressekonferenz - Berliner Festspiele - Gropius Bau: Lee Bul: Crash

Mon Grand Récit: Weep Into Stones - Fables Like Snow - Our Few Evil Days - 2005

Via Negativa II - 2014 - The mirrored surfaces inside the maze-like Via Negativa II (2014) create the disorientating impression of ‘endless fictional paths’ whilst reflecting back our bodies in fragmented form. (Source: Southbank Centre)

Excavation - 2007
 
Via Negativa II - 2014 - The mirrored surfaces inside the maze-like Via Negativa II (2014) create the disorientating impression of ‘endless fictional paths’ whilst reflecting back our bodies in fragmented form. (Source: Southbank Centre)

Thaw (Takaki Masao) 2007
Titan - 2013 - im Hintergrund "Willing To Be Vulnerable" - Willing To Be Vulnerable – Metalized Balloon (2015–16) is a colossal, 17-metre long sculpture that resembles a Hindenburg airship, or Zeppelin. (Source: Southbank Centre)

Lee Bul: Crash 
Pressevorbesichtigung 28.09.2018

29. September 2018 - 13. Januar 2019
Gropius Bau, Niederkirchnerstraße 7, 10963 Berlin

Declan Forde solo + Squakk - Jazzkeller 69 im Industriesalon Schöneweide

Christof Thewes – trombone - SQUAKK - Soundcheck

Podiumsgespräch Musik und Gesellschaft: Jazzjournalist und Soziologe Tobias Richtsteig (rechts im Bild) im Diskurs mit Nikolaus Neuser, Jazzmusiker (Trompete, Flügelhorn), Vorsitzender Union deutscher Jazzmusiker*Innen: „Das Private ist politisch“

Diskurs mit Nikolaus Neuser, Jazzmusiker (Trompete, Flügelhorn), Vorsitzender Union deutscher Jazzmusiker*Innen: „Das Private ist politisch“

Diskurs mit Nikolaus Neuser, Jazzmusiker (Trompete, Flügelhorn), Vorsitzender Union deutscher Jazzmusiker*Innen: „Das Private ist politisch“

Diskurs mit Nikolaus Neuser, Jazzmusiker (Trompete, Flügelhorn), Vorsitzender Union deutscher Jazzmusiker*Innen: „Das Private ist politisch“

Declan Forde – piano, solo

Declan Forde – piano, solo

Declan Forde – piano, solo

Christof Thewes – trombone - SQUAKK - CD release „Roadside Picnic“

Jan Roder – bass - SQUAKK - CD release „Roadside Picnic“


Michael Griener – drums - SQUAKK - CD release „Roadside Picnic“

Christof Thewes – trombone - SQUAKK - CD release „Roadside Picnic“

Christof Thewes – trombone - Jan Roder – bass - Michael Griener – drums - SQUAKK - CD release „Roadside Picnic“

Michael Griener – drums - SQUAKK - CD release „Roadside Picnic“

Declan Forde Piano solo + 
SQUAKK
CD release „Roadside Picnic“
Michael Griener – drums
Jan Roder – bass
Christof Thewes – trombone

Jazzkeller 69 e.V. im
Industriesalon Schöneweide
Sonntag, 23. September 2018