Sonntag, 30. September 2018

Lee Bul: Crash - Gropius Bau

Civitas Solis II 2014 - Lee Bul Installation view of Civitas Solis II, 2014

Civitas Solis II 2014 - Lee Bul Installation view of Civitas Solis II, 2014

Untitled (Cravings Black) 2011 - Rekonstruktion aus 1988

Cyborg W1, W2, W3, W4 - 1998 - materials metal, silicone, resin, chains, crystal beads, and organic matter, Lee Bul’s cyborgs, monsters

Monster Black - 2011, Monster Pink - 2011 - Rekonstruktion aus 1998

Monster Black - 2011, im Hintergrund: Sargasso - 1998 - 11 Unikate

Heaven and Earth - 2007 - Fiber glass, plaster, tiles, plastic, steel, ink, plywood, mortar

Heaven and Earth - 2007 - Fiber glass, plaster, tiles, plastic, steel, ink, plywood, mortar

After Bruno Taut (Devotion to Drift) 2013 - Crystal, glass & acrylic beads on stainless steel armature, aluminium & copper mesh, PVC, steel & aluminium chains

Lee Bul (mit Microphone) koreanische Künstlerin, beantwortet Fragen in der Pressekonferenz - Berliner Festspiele - Gropius Bau: Lee Bul: Crash

Mon Grand Récit: Weep Into Stones - Fables Like Snow - Our Few Evil Days - 2005

Via Negativa II - 2014 - The mirrored surfaces inside the maze-like Via Negativa II (2014) create the disorientating impression of ‘endless fictional paths’ whilst reflecting back our bodies in fragmented form. (Source: Southbank Centre)

Excavation - 2007
 
Via Negativa II - 2014 - The mirrored surfaces inside the maze-like Via Negativa II (2014) create the disorientating impression of ‘endless fictional paths’ whilst reflecting back our bodies in fragmented form. (Source: Southbank Centre)

Thaw (Takaki Masao) 2007
Titan - 2013 - im Hintergrund "Willing To Be Vulnerable" - Willing To Be Vulnerable – Metalized Balloon (2015–16) is a colossal, 17-metre long sculpture that resembles a Hindenburg airship, or Zeppelin. (Source: Southbank Centre)

Lee Bul: Crash 
Pressevorbesichtigung 28.09.2018

29. September 2018 - 13. Januar 2019
Gropius Bau, Niederkirchnerstraße 7, 10963 Berlin

Declan Forde solo + Squakk - Jazzkeller 69 im Industriesalon Schöneweide

Christof Thewes – trombone - SQUAKK - Soundcheck

Podiumsgespräch Musik und Gesellschaft: Jazzjournalist und Soziologe Tobias Richtsteig (rechts im Bild) im Diskurs mit Nikolaus Neuser, Jazzmusiker (Trompete, Flügelhorn), Vorsitzender Union deutscher Jazzmusiker*Innen: „Das Private ist politisch“

Diskurs mit Nikolaus Neuser, Jazzmusiker (Trompete, Flügelhorn), Vorsitzender Union deutscher Jazzmusiker*Innen: „Das Private ist politisch“

Diskurs mit Nikolaus Neuser, Jazzmusiker (Trompete, Flügelhorn), Vorsitzender Union deutscher Jazzmusiker*Innen: „Das Private ist politisch“

Diskurs mit Nikolaus Neuser, Jazzmusiker (Trompete, Flügelhorn), Vorsitzender Union deutscher Jazzmusiker*Innen: „Das Private ist politisch“

Declan Forde – piano, solo

Declan Forde – piano, solo

Declan Forde – piano, solo

Christof Thewes – trombone - SQUAKK - CD release „Roadside Picnic“

Jan Roder – bass - SQUAKK - CD release „Roadside Picnic“


Michael Griener – drums - SQUAKK - CD release „Roadside Picnic“

Christof Thewes – trombone - SQUAKK - CD release „Roadside Picnic“

Christof Thewes – trombone - Jan Roder – bass - Michael Griener – drums - SQUAKK - CD release „Roadside Picnic“

Michael Griener – drums - SQUAKK - CD release „Roadside Picnic“

Declan Forde Piano solo + 
SQUAKK
CD release „Roadside Picnic“
Michael Griener – drums
Jan Roder – bass
Christof Thewes – trombone

Jazzkeller 69 e.V. im
Industriesalon Schöneweide
Sonntag, 23. September 2018

Montag, 24. September 2018

Leupold-Buchwald-Paul - PHOTO EDITION BERLIN

vlnr.: Gunther Dietrich, PHOTO EDITION BERLIN, Director, Curator, und die Fotografen Manfred Paul, Matthias Leupold, Kurt Buchwald

PHOTO EDITION BERLIN - Matthias Leupold, Kurt Buchwald und  Manfred Paul 
INSZENIERT – PROVOZIERT – ANALYSIERT
19.09. – 22.12.2018
Vernissage: Mittwoch, den 19.09.2018 um 19:00 Uhr

Gezeigt werden drei unterschiedliche künstlerische Positionen mit dem Medium der Fotografie in der ehemaligen DDR bis 1989.